Betingelser for opgradering

Vilkår og betingelser for opgradering fra Economy Class til Business Class.

1. Opgrader fra Economy Class til Business Class

1.1 Under en online check-in der finder sted ikke mindre end 30 timer før afgang, eller ved en af automaterne i lufthavnen, kan KLM tilbyde passagerer muligheden for en betalt opgradering fra Economy Class til Business Class for en del af deres rejse. Af og til er denne mulighed tilgængelig til nedsat pris. Det er også muligt at købe en opgradering til Business Class for den del af rejsen i forbindelse med online check-in, i check-in skranken i lufthavnen, i vores KLM Crown Lounges, i Amsterdam Schiphol Lufthavn eller ved boardinggaten. Hvis du køber en opgradering til Business Class, efter du har reserveret en Economy Comfort-plads, en foretrukken plads eller en plads med ekstra benplads, vil det beløb du allerede har betalt, blive fratrukket prisen for opgraderingen.

1.2 Efter du har købt en opgradering til Business Class for en del af din rejse, har du samme fordele som enhver anden Business Class passager for den del af din rejse. For Flying Blue-medlemmer forbliver antallet af optjente Miles og XP det samme som erklæret på din oprindelige billet. Hvis opgraderingen betales kontant, vil du optjene yderligere Miles ud fra det antal euro, du bruger på opgraderingen.

1.3 KLM forbeholder sig dog ret til at tildele en Business Class plads til en anden passager, skulle vi dømme dette som værende nødvendigt pga. drifts- eller sikkerhedsmæssige hensyn. Den endelige beslutning om du bliver tildelt en Business Class plads, er op til check-in personalet og kabinepersonalet for den pågældende flyvning.

2. Indledende betingelser

2.1 Hvis du vælger en plads ved siden af en nødudgang, kræver lovgivning og regler at du kan være til hjælp i mulige nødstilfælde. Det betyder at du skal være sund, rask, fuldt mobil, og at du ikke tager medicin der kunne påvirke din evne negativt til at udføre disse funktioner.

2.2 Du skal også garantere at alle oplysningerne du giver ved en anmodning om at opgradere fra Economy Class til Business Class er korrekte, og at du ikke vil lave en spekulativ, falsk eller bedragerisk reservation. Ydermere vil du kun foretage en reservation for dig selv eller for en anden person på hvis vegne du er i stand til at kontrahere.

3. Refunderinger

3.1 Hvis du ikke modtager en Business Class-plads på trods af at du har opgraderet til Business Class, er du berettiget til en refundering af omkostningerne forbundet med en opgradering til Business Class for den del af turen hvortil du har købt denne opgradering på de betingelser at:

(I) vi har aflyst din flyvning,

(II) vi har ændret flytypen,

(III) du mister dit forbindelsesfly med KLM, Air France, Delta Air Lines eller Kenya Airways,

(IV) vi har udøvet vores ret til at tildele Business Class-pladsen til en anden pga. drifts- eller sikkerhedsmæssige hensyn.

3.2 For at anmode om en refundering, skal du udfylde refunderingsformularen opgradering til Business Class.

3.3 Ingen refundering vil blive givet hvis kriterierne, der listes ovenfor, ikke opfyldes.