Rettelse af en skrivefejl i et navn
Sådan foretager du en navnekorrektion
Har du bemærket en skrivefejl i dit navn? Hvis du har reserveret din flyvning via KLM og flyver med KLM, Air France eller Delta Air Lines, kan du kontakte os for at anmode om en navnekorrektion, og så vil du modtage en ny billet med det korrekte navn.
Hvis en af dine flyvninger er fløjet af et andet partner-luftfartsselskab, skal du sende os din anmodning mindst 72 timer før afgang. Vi hjælper dig gerne.
Du behøver ikke at anmode om en navnekorrektion, hvis:
- du har flere fornavne, og kun det første vises i din reservation – det er korrekt, at der kun vises 1 fornavn;;
- du brugte dit pigenavn, så længe det er det samme efternavn, der står efter din nationalitetskode i den maskinlæsbare zone (MRZ) nederst på passiden med dine personlige oplysninger – dette er det navn, der anvendes til automatiserede kontroller som scanning af pas;
- dit navn vises uden mellemrum – det har vores system gjort, det er ikke en skrivefejl.
Naturligvis kan du ikke erstatte dit navn med en andens navn – billetten forbliver i dit navn.
Bemærk, at der opkræves et gebyr for at anmode om en navnekorrektion i lufthavnen.
Flying Blue-præmiebillet
Hvis du har reserveret en præmiebillet, bedes du venligst kontakte Flying Blues kundeservice.
Reservationer via et rejsebureau
For rejser reserveret via et rejsebureau bedes du kontakte bureauet direkte for at foretage en navnekorrektion. Vi anbefaler, at du gør det i god tid, da det kan tage noget tid at behandle det.
Ofte stillede spørgsmål
Hvis der anmodes om navnekorrektion på forhånd, er ændringen uden beregning. Når anmodningen fremsættes i lufthavnen, er gebyret 15 euro. For billetter reserveret gennem et rejsebureau er gebyret 30 euro (kun muligt på afrejsedagen).
Hvis du allerede er i lufthavnen og har modtaget dit boardingkort, bedes du finde den nærmeste selvbetjeningsautomat eller serviceskranke og bede en af vores medarbejdere om at hjælpe dig. Hvis du har opdaget fejlen, efter du har checket ind online, bedes du kontakte os hurtigst muligt.
Nej, navnet på dit boardingkort skal stemme overens med dit pas eller id-kort.
Hvis du opdager en stavefejl, er du velkommen til at kontakte os, så retter vi den uden beregning!