Rettelse af en skrivefejl i et navn
Sådan foretager du en navnekorrektion
Har du bemærket en skrivefejl i dit navn? Hvis du har reserveret din flyvning via KLM og flyver med KLM, Air France eller Delta Air Lines, kan du anmode om en navnekorrektion ved at kontakte os uden beregning.
Hvis en af dine flyvninger er fløjet af et andet partner-luftfartsselskab, skal du sende os din anmodning mindst 72 timer før afgang. Vi hjælper dig gerne.
Du behøver ikke at anmode om en navnekorrektion, hvis:
- du har flere fornavne, og kun det første vises i din reservation – det er korrekt, at der kun vises 1 fornavn;
- du brugte dit pigenavn, så længe det er det samme efternavn, der står efter din nationalitetskode i den maskinlæsbare zone (MRZ) nederst på passiden med dine personlige oplysninger – dette er det navn, der anvendes til automatiserede kontroller som scanning af pas;
- dit navn vises uden mellemrum – det har vores system gjort, det er ikke en skrivefejl.
Naturligvis kan du ikke erstatte dit navn med en andens navn – billetten forbliver i dit navn.
Flying Blue-præmiebillet
Hvis du har reserveret en præmiebillet, bedes du venligst kontakte Flying Blues kundeservice.
Reservationer via et rejsebureau
For rejser reserveret via et rejsebureau bedes du kontakte bureauet direkte for at foretage en navnekorrektion. Vi anbefaler, at du gør det i god tid, da det kan tage noget tid at behandle det.
Ofte stillede spørgsmål
Ja, selvfølgelig. Hvis du har lavet din reservation via KLM og flyver med KLM, Air France eller Delta Air Lines, bedes du kontakte os. Vi retter dit navn uden beregning.
Flyver du også med et andet partner-luftfartsselskab? Send venligst anmodningen mindst 72 timer før afgang.
Hvis det bare er en skrivefejl, retter vi den gratis via vores kundeservice, så længe billetten forbliver under samme navn.
Hvis der skal udstedes en ny billet i lufthavnen, er gebyret 15 euro. For billetter, der er bestilt gennem et rejsebureau, er gebyret 30 euro, hvis der er brug for en erstatning.
Hvis du allerede er i lufthavnen og har modtaget dit boardingkort, bedes du finde den nærmeste selvbetjeningsautomat eller serviceskranke og bede en af vores medarbejdere om at hjælpe dig. Hvis du har opdaget fejlen, efter du har checket ind online, bedes du kontakte os hurtigst muligt.
Nej, navnet på dit boardingkort skal stemme overens med dit pas eller id-kort.
Hvis du opdager en stavefejl, er du velkommen til at kontakte os, så retter vi den uden beregning!