Forsinket bagage

Vi er klar over, at det ikke er en glædelig overraskelse at finde ud af, at din taske mangler fra bagagebåndet ved ankomsten. Find ud af, hvad du kan gøre for at løse problemet.

Anmeld forsinket bagage

Kan du ikke finde din taske efter ankomsten? Rapporter altid dette inden for 48 timer efter din ankomst. Du kan også anmelde din forsinkede bagage i bagageskranken, inden du forlader lufthavnen. Når du har oprettet en anmeldelse, vil du altid modtage en såkaldt PIR-rapport (Property Irregularity Report) med et sagsreferencenummer. Med dette nummer kan du holde styr på status for din anmeldelse. 

Når din forsinkede bagage er ankommet til Schiphol, kontakter leveringstjenesten dig. Når du har modtaget din bekræftelse for det planlagte leveringstidspunkt, bliver bagagen leveret.

Anmeldelse af forsinket bagage i lufthavnen

Bemærk, at du i øjeblikket ikke kan anmelde din manglende bagage online, hvis du ankommer til en af følgende destinationer: Aberdeen, Birmingham, Bristol, Cardiff, Edinburgh, Glasgow, Humberside, Inverness, Leeds Bradford, London City, London Heathrow, Manchester, Newcastle, Norwich, Southampton eller Teesside.

Hvis du ankommer til en af disse destinationer, bedes du gå til bagageskranken i lufthavnen for at anmelde din manglende bagage. Heldigvis er vi i 90 % af tilfældene i stand til at finde din bagage inden for 3 dage!

Sporing af forsinket eller mistet bagage

Har du allerede anmeldt din forsinkede bagage? Fra 24 timer efter din anmeldelse kan du tjekke status i bagagesporingssystemet ved hjælp af dit efternavn og sagsreferencenummeret.

Skal du bo på flere destinationer under din rejse? Du kan ændre din midlertidige adresse i bagagesporingssystemet.

I det sjældne tilfælde, at vi ikke har fundet din bagage inden for 21 dage, bedes du kontakte KLM Kundekontakt. Vi informerer dig om de næste skridt, f.eks. at indsende et krav.

Ofte stillede spørgsmål