Kontant refundering

Ønsker du ikke længere at tage på din planlagte KLM-flyrejse? Du vil sandsynligvis gerne have din billet refunderet. Vi forklarer vores politik: Hvornår du har ret til en refundering, og hvordan du anmoder om den.

COVID-19

Vores tjenesteydelser kan have ændret sig for at forhindre spredning af COVID-19.

Læs de nyeste COVID-19-opdateringer

Sådan anmoder du om en refundering

Du kan anmode om en kontant refundering af den ubrugte del af din rejse via vores online-refunderingssystem. Dette system tjekker, om du har ret til en fuld kontant refundering eller kun en del af den. Du kan også ringe til os, men dette kan koste et gebyr.

Vi behandler din anmodning inden for 7 dage. Husk at alle flyvninger i din reservation vil blive aflyst, så snart du anmoder om en refundering. Hvis din flyvning er planlagt til en fremtidig dato, beder vi dig om at anmode om en refundering til tiden. I modsat fald forventer vores kabinepersonale måske stadig, at du skal om bord, hvilket kan forsinke boardingprocessen for de andre passagerer.

Har du ikke reserveret via KLM?

Desværre kan du ikke benytte vores online-refunderingssystem, hvis du har reserveret via et rejsebureau. Vi råder til, at du kontakter dit rejsebureau først, da de har alle informationer, du skal bruge for at arrangere din refundering. Du kan finde deres kontaktoplysninger på deres hjemmeside. Hvis du foretrækker det, kan du også kontakte os direkte for at hjælpe med at arrangere din refundering.

Berettigelse

Husk at undersøge grundigt, om du har ret til en fuld kontant refundering, for at undgå at blive skuffet.

Lufthavnsskatter

Vi anbefaler altid at anmode om en refundering, selv hvis du har en billet, der ikke kan refunderes. Hvis du ikke steg om bord på din flyvning, kan du få refunderet ubrugte lufthavnsskatter.

Aflyst eller forsinket flyvning

Du kan altid anmode om en kontant refundering af din KLM-flyvning i følgende tilfælde:

  • Din KLM-flyvning blev aflyst, og du har ikke taget et andet fly.
  • Du valgte ikke at gå om bord på din udrejse inden for Europa, fordi den var forsinket i mere end 90 minutter, og din returrejse var planlagt til samme dag.
  • Du valgte ikke at gå om bord på din flyvning, fordi det var forsinket i mere end 3 timer.
  • Du ønskede ikke at flyve til din endelige destination, fordi dit forbindelsesfly med KLM var forsinket i mere end 5 timer.

Du ønsker at aflyse din flyvning

Du kan altid anmode om en kontant refundering af din KLM-flyvning inden for 24 timer efter reservationstidspunktet.

Har du reserveret din flyvning for mere end 24 timer siden, og flyver du på Economy Class? Tjek din billettype for at se, om du kan anmode om en kontant refundering. Reservationsgebyret, genudstedelsesgebyret (hvis det pålægges) og betalingsgebyrer vil ikke blive refunderet.

  • Light- eller Standard-billet: Kan ikke refunderes
  • Flex-billet: Kan refunderes, enten gratis eller mod et gebyr afhængigt af den betalte billetpris

Rejser du på Business Class? Vi tilbyder billetpriser, der kan refunderes. Betingelserne kan variere pr. flyvning. Du vil se betingelserne, når du reserverer din flyvning, eller i din bekræftelses-e-mail.

Ekstraordinære omstændigheder

Du kan blive nødt til at aflyse din flyrejse på grund af omstændigheder, der er uden for din kontrol. Du kan altid anmode om en kontant refundering i følgende tilfælde:

  • Din ansøgning om visum blev afvist af de lokale myndigheder.
  • Der er en helbredsrelateret grund til, at du ikke er i stand til at rejse.
  • I det uheldige tilfælde at en passager eller et af passagerens familiemedlemmer er gået bort.

Prisforskel

Hvis du havde reserveret en plads på Business Class, men måtte rejse på Economy Class, kan du anmode om en refundering af prisforskellen. Ved en opgradering i sidste øjeblik vil du få en refundering af de penge, du betalte for opgraderingen. Tag venligst kontakt til os for at arrangere dette.